do 12 jul, 15.00
Basement

Urban Mining Community: Verleiden tot circulariteit

Best practices van Up-store en New Horizon naast het laatste nieuws van het Urban Mining Collective.

Nieuwe businessmodellen en circulaire producten vragen om een frisse marketing aanpak, anders dan het lineaire zenden. Ook voor de Urban Mining Community is het ‘vermarkten van circulariteit’ een van de grote uitdagingen. Tijdens deze sessie vertellen sprekers meer over succesvolle marketingstrategieën van hun circulaire initiatieven. Hoe werkt ons brein; waarom komen we niet massaal in actie om de planeet in balans te herstellen? En nog belangrijker hoe komen mensen wél in beweging? Hoe positioneer je duurzaamheid en circulariteit in de bouwwereld? Waarom is de Up-store in Alkmaar een succes? Zijn consumenten klaar voor 'refurbished', 'lease' en circulair? Hoe heeft Communicatie Team gezorgd voor de succesvolle lancering van New Horizon en de ‘circulaire beton-machine’? We delen graag alle inzichten en vragen de markt met ons mee te denken en mee te doen.

Programma

  • Welkom en inleiding Urban Mining Community – Indira van ’t Klooster en Michel Baars
  • Marktonderzoek consumenten’ van bezit naar gebruik’ – Franka Rolvink (Hoofd Research ABN AMRO)
  • Hoe werkt ons brein? Hoe kunnen we dat gebruiken in het verleiden naar circulariteit?  – Mark van Vugt (evolutionair psycholoog Vrije Universiteit)
  • Panelgesprek met Franka Rolvink, Mark van Vugt en Michel Baars
  • Breakout sessies, keuze uit 1 van onderstaande;
    – Voorbeeld van een succesvol circulair businessmodel (Hetty Houtenbos, Upstore)
    – Communicatie workshop; storytelling over circulariteit aan de hand van casussen ‘freement’ en ‘New Horizon’ (Henk Jansen, Communicatie Team)
Notificatie: