Klimaatverandering, grondstoffen die op raken, leasen ipv kopen. De wereld zoals we die kennen, is flink aan het veranderen. We staan voor grote uitdagingen, maar gelukkig zijn er ook oplossingen voorhanden. Voor een systeemverandering is iedereen nodig, ook marketeers. Wat kun je als marketeer leren van circulaire merken groot maken en grote merken circulair? En hoe voorkom je 'purpose-washing'?
De line-up bestaat uit A-merken, bekende disrupters en wetenschappers die samen in gesprek gaan over de skillset van de marketeers van de toekomst. We gaan op zoek naar succesformules van circulaire merken en je kunt een quick scan voor je merk krijgen bij de circulaire waarzegger. Liever één op één advies? Kom dan einde middag naar de Brains & Beers om een expert te spreken!
Luister hier de podcast:
Met in dit programma onder anderen
Thomas Kolster
Marketing Activist on a mission, founder of Goodvertising Movement
Jasper Gabriëlse
Co-founder Seepje
Chantal Engelen
Mede-oprichter Kromkommer
Sander Veenendaal
Founder communicatiebureau Heldergroen
Annick de Witt
Ph.D., oprichter van Worldview Journeys, en tevens verbonden aan het Copernicus Instituut van de Universiteit Utrecht.
Charlotte Mostert
Global Business Marketing Manager Circular Equipment, Philips
Anne van Workum
Business Strateeg E&Y VODW
Rob Conradi
Aikido trainer en coach
Myrthe Willems
Merkstrateeg bij Heldergroen
Jannes Boon
Campagnestrateeg bij Heldergroen
Lees meer
Unilever topman bezorgd over purpose washing
Steeds meer consumenten kopen een bepaald merk vanwege het sociale standpunt dat het inneemt. Maar er bestaat veel purpose-washing; volgens Jope, topman bij Unilever, zullen adverteerders hun geloofwaardigheid verliezen omdat ze in campagnes beloven de wereld te zullen verbeteren, om vervolgens te verzuimen echt actie te ondernemen. Zo raken consumenten het vertrouwen in merken kwijt.
De benadering van impactmerken is compleet anders
Business for good..... is good business! Impactmerken formuleren hun business anders, breder dan de klassieke merken. Impactmerken zijn door hun goede intenties en concrete handelen ware magneten die mensen op natuurlijke wijze aan zich weten te binden.
Trendrapport Business for Good 2019
Onderzoek onder Nederlanders over wat zij de meest inspirerende organisaties vinden legt sinds 2015 één overkoepelende ontwikkeling bloot: die van de groei van Business for Good en de opkomst van de impact organisatie. Het jaarlijkse trendrapport beschrijft deze ontwikkeling en hoe impact organisaties ontstaan, denken en werken. De ontwikkeling wordt geïllustreerd met de verhalen van de meest inspirerende organisaties, zoals Too Good To Go, LEGO, Seepje, DSM en Patagonia.
Programma
- 13.30-15.00u Plenair programma (english)
We beginnen met een keynote van internationaal gerenommeerd spreker Thomas Kolster, een Deense marketing activist, die al 18 jaar bezig is om merken te verduurzamen. Hij is de oprichter van de Goodvertising company en zal uiteenzetten hoe je purpose-washing kunt voorkomen, en als merk echt bij kunt dragen aan een toekomstbestendige planeet.
Annick de Wit zorgt voor een verdieping op deze keynote; wat kun je met dit verhaal in je eigen werk?
Vervolgens gaan we in gesprek met Jesper van impactmerk Seepje, Charlotte van global brand Philips en Sander van communicatiebureau Heldergroen over hun visie op de marketeer van de toekomst. - 15.00u-17.00u Breakouts
In twee rondes van 45 minuten kun je kiezen uit de volgende workshops; (let op; de sessie van Thomas Kolster duurt 1,5 uur en is in het Engels, overige workshops zijn in het Nederlands)
1 Maak werk van je ideaal - Heldergroen
2 Seepje – het verhaal van een succesvol impactmerk
3 Aikido- weerstand doorbreken en de kracht van de cirkel
4 Kromkommer’s strijd voor gelijke rechten van groenten en fruit; storytelling als core business
5 Transforming your brand, Goodvertising
6 Crashcourse circulariteit communiceren, VODWDe hele dag kun je terecht bij een Circulaire Waarzegger, waar je je eigen brand kunt laten checken op circulariteit
- 17.00u-18.00u Brains&Beers
Kom voor een lekker drankje en een goed één-op-één gesprek naar de Brains&Beers en ontmoet de experts van de middag live.
Volgende in de reeks
De toekomst van de inkoper
Hoe kun je als inkoper bijdragen aan een toekomstbestendige planeet?