English
Week van de circulaire economie
wo 16 jan, 12.00 - 13.30

Fashion Session Lunch #3: Branding for change 

Campagnes die de modewereld in beweging krijgen. Wat zijn de do's en dont's?
Gratis, extern reserveren

De modewereld kleurt steeds groener. Denk aan haute couture van hergebruikte materialen, lokaal geproduceerde kleding of zonnebrillen van afval plastic. Hoe creeër je als merk een duurzame identiteit? En hoe signaleer je als consument de (dunne) scheidslijn tussen een eerlijk verhaal en greenwashing? Welke ingrediënten zijn er nodig voor een succesvolle campagne? In gesprek over storytelling, dingen in beweging krijgen en branding met oprichters van modemerken en marketing experts. Sprekers volgen binnenkort.  

Programma
12.00 - Lunch
12.30 - Programma

In gesprek met:

  • Marieke Vinck is medeoprichter van Charlie + Mary. Met een conceptstore en een agentschap bewijst Charlie + Mary al bijna 10 jaar dat je niet hoeft in te leveren op stijl als je kiest voor eerlijk en duurzaam geproduceerde mode. Gezien de vele kledingmerken die ze vertegenwoordigen weten ze dat het gaat over de verhalen achter de kleding die we dragen; over de katoenboeren in India of juist dichterbij huis, maar ook de inspiratie van de designer en het DNA van een merk.
  • Joyce Croonen, oprichter van Duwtje, is expert in gedragsverandering. Duwtje duikt in hedendaagse vraagstukken rondom duurzaamheid en levert wetenschappelijk onderbouwde en creatieve concepten. Hoe werken marketing, duurzaamheid en gedrag volgens haar samen? Wat is ervoor nodig zodat we als consument daadwerkelijke andere (lees: betere) keuzes gaan maken?
  • Sara Dubbeldam laat met haar platform When Sara Smiles zien dat fair & sustainable fashion zeker niet boring, moeilijk of duur hoeft te zijn. Als je maar weet wat er allemaal mogelijk is. Ze neemt haar publiek mee op zoektocht naar een duurzame garderobe én weet precies waar je dan op moet letten. Want welk merk is er écht duurzaam?
  • Robbert Wefers Bettink is medeoprichter van het duurzame (zonne)brillenmerk Dick Moby. Als fanatiek surfer en ontwerper besloot hij samen met Tim Holland iets te willen doen aan de plasticsoep in de oceanen en op de stranden. Ze zagen juist door de extreme vervuiling de waarde en de kracht van plastic in en besloten brillen te gaan maken van gerecycled plastic. Hun slogan is niet voor niets  ‘The Sunny Side of Plastic’.

    © Dick Moby

Notificatie:
AdBlocker gedetecteerd.
Door het gebruik maken van dit soort software, kan de website minder goed tot slecht functioneren.