Impact Management Fast Track: Finance
Ben jij klaar voor de toekomst? Het meten en managen van impact van organisaties is tegenwoordig populair. Steeds meer bedrijven meten hun CO2 uitstoot, komen met MVO-rapportages en publiceren duurzaamheidsverslagen. Maar is dit een hype of de nieuwe standaard? En wat moet jij met maatschappelijke impact in je dagelijks werk?
De Impact Management Fast Track neemt in een ochtend mee naar de impacteconomie. In deze economie gaat het niet meer alleen om het maximaliseren van de winst voor de aandeelhouders, maar de waarde die een bedrijf voor zijn stakeholders creëert. En deze waarde wordt berekend op basis van meer dan winst; ook de impact van een bedrijf op bijvoorbeeld het creëren van werkgelegenheid, klimaatverandering en de kwaliteit van het leven van zijn klanten wordt meegewogen. En om alvast een geheimpje te verklappen: Dit wordt de nieuwe standaard. Grote investeerders gaan nu al voor duurzame beleggingsstrategieën, het aantal social enterprises neemt toe en commerciële bedrijven ontdekken maatschappelijke waardes als unique selling point. Daarnaast zit er ook wet- en regelgeving aan te komen die toezicht houdt op de naleving van maatschappelijke waarde door bedrijven. Dus, reden genoeg om je klaar te maken voor de toekomst.
Tijdens deze workshop krijg je een solide en diepgaande basis van impactmeting en -waardering en ontdek je hoe je deze skills kunt toepassen in je eigen organisatie. De Impact Management Fast Track maakt onderdeel uit van de Impact Measurement Growth Path, een trainingsprogramma ontwikkelt door Impact Institute waarbij deelnemers zich kunnen ontwikkelen tot Impact Analysts, Impact Managers en Impact Leaders.
Ben jij accountant, business controller, CFO of heb je een andere link naar finance binnen je bedrijf en wil je je organisatie future-proof maken? Meld je dan aan voor dit programma en laat ons even weten wat je motivatie is.
Programma
Lees meer
Including Integrated Profit & Loss and other
impact statements
The Framework for Impact Statements is Impact Institute's first contribution towards a widely accepted standard for making impact statements.
For this report, the true cost of cocoa used in Tony’s Chocolonely chocolate bars was calculated.