Colleges & Masterclasses

maandag 20 feb 2023 t/m dinsdag 21 feb 2023

Sustainable Impact in Klantrelaties

Hoe voer je een waardevol gesprek over duurzaamheid met jouw klanten?
finance

In samenwerking met

circl-logo-zwart

Er is een mooie kans in de relatie met klanten om bij te dragen aan de duurzame transitie. Dit tweedaagse trainingsprogramma is speciaal ontwikkeld voor relatiemanagers en financieringsspecialisten, werkzaam bij verschillende banken, waardoor we elkaar inspireren en enthousiasmeren voor bijdrage aan duurzame transformatie!

Is dit programma iets voor jou?

Wil jij meer basiskennis opdoen op het gebied van duurzaamheid en bijdragen aan de duurzame transformatie van jouw vermogende klant, succesvolle ondernemer/DGA?

Wil je in staat zijn om een waardevol, strategisch duurzaam gesprek te voeren?

Wil je een partner zijn voor je klant, hen helpen met duurzame keuzes en een toekomstbestendig businessmodel?

En wil je zo ook bijdragen aan de duurzame ambities van jouw bank?

Na dit 2-daags programma begrijp je hoe je met klanten de duurzame transitie kan versnellen. We vragen deelnemers voorafgaand te werken aan twee zelfstudie-opdrachten (max 1,5 uur voorbereidingstijd). Als onderdeel van het programma verwelkomen we wisselende, inspirerende en ervaren gastsprekers die op eigen wijze leiderschap tonen op het gebied van sustainability.

De training wordt aangeboden in een inspirerende leeromgeving met een enthousiaste groep bankiers. Kennisuitwisseling, interactie en inspiratie vormen de pijlers van deze training.

*De SUSC Masterclasses Sustainability zijn ook te vinden binnen de Learning Catalogi van ABN AMRO en Rabobank.

Programma

  • Dag 1 | 10:00 - 18:00

    Ontwikkelingen op het gebied van duurzaamheid, EU Green Deal.
    Duurzame markttransformaties en de rol van banken hierin.
    Persoonlijke sustainability journey.
    Inspirerende gastspreker uit bancaire sector.

  • Dag 2 | 10:00 - 17:00

    De business case van duurzaamheid.
    Waardecreatiemodel en stakeholder management.
    Jouw rol als partner van de klant.
    Strategische klantdialoog.

  • Terugkomsessie

    Reflectie en het delen van ervaringen in de praktijk
    Elkaar inspireren en motiveren in versnellen van sustainable impact.
    Dit is een online sessie van 2 uur.

Over de trainers

Alexander de Bruin en Anne Wagenmans hebben samen dit programma ontwikkeld en faciliteren het programma. Anne geeft reeds een zeer gewaardeerde Masterclass Sustainability. Ze werkt met veel inhoudelijke kenniscomponenten van de University of Cambridge. Alexander voegt daar zijn kennis over duurzame markttransformaties en meer dan 10 jaar ervaring als relatiemanager bij een grootbank aan toe. En zijn ervaring vanuit Nyenrode.